Tekstgrootte
Om inzicht te krijgen in de kwaliteit van ons onderwijs maken we gebruik van Integraal, een instrument voor kwaliteitszorg dat voldoet aan de wensen die de overheid stelt, dat aansluit bij het toetsingskader van de onderwijsinspectie en daarnaast een uitstekend systeem biedt voor zelfevaluatie. Naast de mening van leerlingen wordt de mening van ouders gevraagd in een oudertevredenheidspeiling. Daarnaast evalueren we het onderwijs in een klankbordgroep van ouders. We maken ook gebruik van diagnose-instrumenten die zijn ontwikkeld door de inspectie of het samenwerkingsverband ‘Passend Primair Onderwijs Leiden’.
In het voorjaar 2016 lieten we het bureau Scholen met Succes een oudertevredenheidspeiling uitvoeren. Van de ouders is 94% tevreden over de omgang van de leerkracht met de leerlingen. Ouders bevelen de school bij nieuwe ouders graag aan. Relatief veel ouders wensen meer aandacht voor de creatieve vakken. Dit laatste komt overeen met de ambitie van de school die dit jaar aan de slag gaat om de vakken muziek en beeldend onderwijs opnieuw vorm te geven in groep 1 – 8. Uit de cijfers blijkt dat we moeten blijven werken aan de kwaliteit van de begeleiding, al geven ouders dit onderwerp wel een hogere waardering dan in de vorige peiling. Ouders vragen tenslotte aandacht voor verbetering van de informatievoorziening over de leerling. Het leerlingrapport zal worden verbeterd.
Belangrijk vinden ouders dat leerlingen moeten beschikken over voldoende kennis, inzicht en vaardigheden om zich staande te houden in de maatschappij. Voor een goed functioneren in die samenleving wordt het hebben van sociale vaardigheden steeds belangrijker. Daarin speelt school een belangrijke rol. Structurele aandacht voor een goede persoonlijke ontwikkeling is daarom een voorwaarde evenals een veilig schoolklimaat.
Meer resultaten kunt u teruglezen in de schoolgids . Heeft u vragen dan kunt u contact met ons opnemen via e-mail of telefonisch: